JP/Politikens Hus efter cookie-afgørelse: Branchen er nødt til at finde nye løsninger

Afgørelsen fra Datatilsynet om, hvor svært det må være at sige nej til annonce-cookies, kommer til at ændre hele markedet, mener direktør i JP/Politikens Hus. Hun forsvarer den nuværende løsning med, at det er en branchestandard.
Foto: Jens Hartmann Schmidt/Ritzau Scanpix
Foto: Jens Hartmann Schmidt/Ritzau Scanpix
AF JESPER KILDEBOGAARD

Går man ind på en webside, der placerer cookies og sender data om dit besøg videre til andre, skal man altid have lov til at sige nej tak. Den rettighed blev indført med GDPR-reglerne fra maj 2018 – men nu har en ny afgørelse fra Datatilsynet skåret ud i pap, at det ikke må være mere besværligt at sige nej end at sige ja.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også