PolicyWatch

TV 2 fik højeste resultat nogensinde

Både abonnements- og reklameomsætningen gik frem for TV 2 i 2020, hvor resultatet satte rekord. Udfordringer på det traditionelle distributionsmarked understreger behov for vækst på tv-streaming, som det statsejede mediehus vil investere yderligere i bl.a. på sportsområdet.

Foto: Jonas Olufson

TV 2 styrede gennem et corona-præget 2020 med fremgang på både top- og bundlinjen. Det viser det statsejede selskabs regnskab for sidste år.

Omsætningen voksede med omkring 7,5 pct. og rundede 3,2 mia. kr. Størst fremgang var der for abonnementsforretningen, som voksede med godt 8 pct., mens reklameomsætningen steg med omkring 7,5 pct. Dermed voksede TV 2 på tv-reklamemarkedet, der som andre dele af annoncemarkedet var under pres fra nedlukninger og coronarestriktioner.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra PolicyWatch

Radioudbud resulterer i 94 nye tilladelser til at drive dab-radio

Et netop afsluttet udbud af en stor mængde ledige pladser på det regionale dab-net har haft noget større tilslutning end tidligere, og i flere områder var der konkurrence om tilladelserne. "Vi har oplevet overvældende stor interesse," siger formand for Radio- og tv-nævnet.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier