PolicyWatch

TV 2 betaler Discovery 127 millioner i reklameforlig

Der er sat punktum i en næsten 16 år lang tvist mellem TV 2 og Discovery om årsrabatter på reklameaftaler. De to tv-stationer har indgået forlig, hvor TV 2 betaler Discovery 127,5 mio. kr. - noget mindre end det oprindelige krav. En lignende strid mellem TV 2 og Nordic Entertainment Group er ikke løst.

TV 2's bestyrelsesformand, Jimmy Maymann, kalder forliget en "fornuftig afslutning på den langvarige sag". | Foto: Rune Aarestrup Pedersen/Ritzau Scanpix

TV 2 og Discovery begraver stridsøksen i fejden om TV 2's reklamerabatter i et forlig, der tilkender Discovery 127,5 mio. kr. Det oplyser TV 2 i en pressemeddelelse.

Siden 2005 har reklamesagen om TV 2's rabatmodel verseret mellem Discovery, Nordic Entertainment Group (Nent) og TV 2, efter de førstnævnte anlagde sag mod den statsejede tv-station.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra PolicyWatch

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier