I stedet for at åbne ved årsskiftet bliver snorene til Odense Letbane først klippet i løbet af foråret efter en ny forsinkelse af projektet. Ansvaret for dette ligger ifølge Mogens Hagelskær, direktør for Odense Letbane, hos den spanske hovedentreprenør Comsa, men det afviser selvsamme nu, skriver Licitationen.
Den seneste forsinkelse af projektet skyldes en manglende endelig godkendelse fra Banedanmark til at sætte strøm på strækninger, der grænser op mod Banedanmarks anlæg. Men hvem der har ansvaret for at skaffe den endelige godkendelse, er der altså uenighed om.
"Comsa afviser enhver anden fortolkning af kontrakten i betragtning af, at OL (Odense Letbane, red.) klart havde ansvaret for grænsefladen til Banedanmark," lyder det i en pressemeddelelse fra Comsa ifølge Licitationen.
Over for TV2 Fyn var Mogens Hagelskær lørdag ganske klar i mælet om, hvem han mente havde ansvaret for forsinkelsen.
"Kontrakten efterlader ingen tvivl: Det er Comsa, der har ansvaret for at aflevere den færdigbyggede letbane. Det er set før, at når en entreprenør bliver presset til sidst, forsøger den at løbe fra sit ansvar," sagde han til TV2 Fyn.
Åbningen af Odense Letbane udskydes igen
Regeringen vil give Banedanmark lov til at støje om natten