Lyngby-borgmester sætter spørgsmålstegn ved kommende letbane

Hvis letbanens teknologi forældes hurtigt, kommer den aldrig til at give en CO2-gevinst, skriver Sofia Osmani. Hun efterlyser tal for infrastrukturprojekters CO2-udledning i hele livstiden.
Sofia Osmani har været borgmester i Lyngby-Taarbæk Kommune siden 2014. | Foto: Thomas Borberg/Ritzau Scanpix
Sofia Osmani har været borgmester i Lyngby-Taarbæk Kommune siden 2014. | Foto: Thomas Borberg/Ritzau Scanpix

Arbejdet med at anlægge Hovedstadens Letbane, der skal forbinde 11 kommuner udenom København, er i fuld gang, men anlægget af letbanen er dyrt, klimabelastende og til stor gene, mens ingen ved, om det bliver en grøn gevinst.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også