Lyngby-borgmester sætter spørgsmålstegn ved kommende letbane
Hvis letbanens teknologi forældes hurtigt, kommer den aldrig til at give en CO2-gevinst, skriver Sofia Osmani. Hun efterlyser tal for infrastrukturprojekters CO2-udledning i hele livstiden.
![Sofia Osmani har været borgmester i Lyngby-Taarbæk Kommune siden 2014. | Foto: Thomas Borberg/Ritzau Scanpix](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article13733530.ece/ALTERNATES/schema-16_9/20211215-133823-6-1920x1079we.jpg)
Arbejdet med at anlægge Hovedstadens Letbane, der skal forbinde 11 kommuner udenom København, er i fuld gang, men anlægget af letbanen er dyrt, klimabelastende og til stor gene, mens ingen ved, om det bliver en grøn gevinst.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementRelaterede artikler
Grøn omstilling dominerede transportpolitikken i 2021
For abonnenter
Flertal bag ny etape af Odense Letbane smuldrer
For abonnenter
Venstre i Aarhus vil have mindre letbane og flere busser
For abonnenter