PolicyWatch

Luftfartsbranche ser "erhvervsskadeligt" klimabidrag i radikal plan

Størrelsen på det beløb, som Radikale Venstre vil sende tilbage til luftfartens grønne omstilling, risikerer at skade erhvervet, mener Brancheorganisationen Dansk Luftfart. Radikal ordfører ser det som en konkurrencefordel.

Karsten Lauritzen, DI Transport-direktør, vurderer, at en for høj flyafgift kan skade luftfartens konkurrenceevne. | Foto: Miriam Dalsgaard/Ritzau Scanpix

Forleden pustede Radikale Venstre liv i debatten om en flyafgift ved at gentage planen om en merpris per flybillet, der skal gå direkte tilbage til branchens grønne omstilling.

Dermed vil partiet følge forslaget fra sektoren selv, hvor Brancheforeningen Dansk Luftfart (BDL) længe har peget på, at en afgift skal gå tilbage til branchen og arbejdet med at reducere CO2-udledningen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra PolicyWatch

Ørsted tvinges til at udskyde kulstop

Regeringen beordrer Ørsted til at holde tre kul- og oliefyrede kraftværker i drift frem til 2024. Energiselskabet fastholder mål om CO2-neutralitet i 2025.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

PolicyWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier