Luftfartsbranche ser "erhvervsskadeligt" klimabidrag i radikal plan

Størrelsen på det beløb, som Radikale Venstre vil sende tilbage til luftfartens grønne omstilling, risikerer at skade erhvervet, mener Brancheorganisationen Dansk Luftfart. Radikal ordfører ser det som en konkurrencefordel.
Karsten Lauritzen, DI Transport-direktør, vurderer, at en for høj flyafgift kan skade luftfartens konkurrenceevne. | Foto: Miriam Dalsgaard/Ritzau Scanpix
Karsten Lauritzen, DI Transport-direktør, vurderer, at en for høj flyafgift kan skade luftfartens konkurrenceevne. | Foto: Miriam Dalsgaard/Ritzau Scanpix

Forleden pustede Radikale Venstre liv i debatten om en flyafgift ved at gentage planen om en merpris per flybillet, der skal gå direkte tilbage til branchens grønne omstilling.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    EU-Kommissionen har fredag officielt kategoriseret Temu som en "meget stor online platform", der dermed skal leve op til en række strammere regler. | Foto: Johanna Geron/Reuters/Ritzau Scanpix

    Temu kommer under skrappere EU-regler

    For abonnenter