Ny CO2-afgift udfordrer Molslinjen i konkurrencen med Storebæltsbroen

En kommende CO2-afgift for danske indenrigsfærger står til at koste Molslinjen ca. en kvart mia. kr. om året. Regningen vil udfordre selskabets evne til at konkurrere med Storebæltsbroen, fortæller topchef.
Foto: Jens Hartmann
Foto: Jens Hartmann

Molslinjen, Danmarks største indenrigsfærgeselskab, frygter, at en ny CO2-afgift vil ramme selskabets konkurrenceevne i forhold til den statsejede Storebæltsbro.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    EU-Kommissionen har fredag officielt kategoriseret Temu som en "meget stor online platform", der dermed skal leve op til en række strammere regler. | Foto: Johanna Geron/Reuters/Ritzau Scanpix

    Temu kommer under skrappere EU-regler

    For abonnenter