Dansk Industri om bankers afvisning: "Det burde ikke være et problem"

Det vækker undren i erhvervslivet, at der stadig er bankkunder, som bliver mødt af en mur i deres bank. 
Det er otte år siden, at danskere fik krav på en basal bankkonto, men der er stadig borgere, som bliver afvist i bankerne. | Foto: Thomas Borberg
Det er otte år siden, at danskere fik krav på en basal bankkonto, men der er stadig borgere, som bliver afvist i bankerne. | Foto: Thomas Borberg

Landets pengeinstitutter har atter fået kritik for ikke at sikre alle kunder ret til en basal betalingskonto, og det møder dyb undren hos landets største erhvervsorganisation, Dansk Industri. Det skriver Børsen.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    EU-Kommissionen har fredag officielt kategoriseret Temu som en "meget stor online platform", der dermed skal leve op til en række strammere regler. | Foto: Johanna Geron/Reuters/Ritzau Scanpix

    Temu kommer under skrappere EU-regler

    For abonnenter