Coronakrisen giver højeste ledighed i kommunikationsbranchen i 15 år

Kommunikationsbranchen er hårdt ramt af corona, og ifølge tal fra Akademikerne er ledigheden på sit højeste i 15 år.
Tine Aurvig-Huggenberger, direktør for Kreativitet & Kommunikation. | Foto: PR/Kreativitet & Kommunikation
Tine Aurvig-Huggenberger, direktør for Kreativitet & Kommunikation. | Foto: PR/Kreativitet & Kommunikation

Ledigheden i kommunikationsbranchen er i lyset af coronakrisen steget til sit højeste niveau i 15 år, skriver Journalisten på baggrund af en opgørelse fra Akademikerne, der bygger på tal fra a-kassen AJKS.

Tallene viser, at bruttoledigheden i juni var på 8,5 pct., og det tal kan blive højere, når de statslige hjælpepakker udløber, siger Tine Aurvig-Huggenberger, direktør for bureauernes brancheorganisation, Kreativitet & Kommunikation, til fagbladet.

I begyndelsen af sommerferien nåede antallet af ledige hos AJKS et rekordhøjt antal med lige knap 3000 arbejdsløse i juli. Ledigheden steg efter flere afskedigelsesrunder på medie- og kommunikationsarbejdspladserne som følge af krisen kombineret med det højere antal dimittender, som forlader uddannelsesinstitutionerne i begyndelsen af sommeren.

Denne artikel er leveret af vores søstermedie MediaWatch

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også