Danske Medier om udspil: Det siger noget om, at krisen hos regionale medier er akut

Selvom øget statsstøtte ikke er private mediers yndling, er den nødvendig på det regionale område, siger direktør for Danske Medier om det medieudspil, organisationen netop har fremlagt, hvor det også fremgår, at TV 2 Regionerne skal under lup. Organisationen vil have forhandlingerne på gled hurtigt.  
Foto: Thomas Tolstrup
Foto: Thomas Tolstrup

Der skal sendes en større pose penge ud til de private medier for at vende udviklingen i det regionale og lokale mediebillede. Det mener organisationen Danske Medier, der i sit medieudspil konkret foreslår, at politikerne opretter en fireårig digital udviklingspulje på i alt 140 mio. kr. øremærket til lokalmedierne.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
Skal indeholde mindst 2 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også