Debat: Nulmoms på digitale medier er helt åben
Det er vanskeligt at se det geniale i planerne om at give mediestøtte via nulmoms, når side 9-pigen på eb.dk er momsfri, mens dybdegående politiske artikler på euroman.dk er momsbelagt, skriver Thomas Torp, adm. direktør i Grakom, i dette debatindlæg.
![Thomas Torp, adm. direktør, Grakom. | Foto: Jonas Skovbjerg Fogh/Ritzau Scanpix](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article10899835.ece/ALTERNATES/schema-16_9/20140331-161505-3-1666x1000we.jpg)
Af: Thomas Torp, adm. direktør i Grakom – Brancheforeningen for Grafisk Kommunikation og Medier
Dagbladene jublede, og magasinudgiverne græd, da regeringen og DF i juni aftalte at indføre nulmoms for digitale dagblade. Men dagbladene glemte at læse det med småt. Sagen er fortsat helt åben, og det er tvivlsomt, om den konkurrenceforvridende nulmoms nogensinde bliver indført. Jeg tror det ikke.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.