Debat: Nulmoms på digitale medier er helt åben

Det er vanskeligt at se det geniale i planerne om at give mediestøtte via nulmoms, når side 9-pigen på eb.dk er momsfri, mens dybdegående politiske artikler på euroman.dk er momsbelagt, skriver Thomas Torp, adm. direktør i Grakom, i dette debatindlæg.
Thomas Torp, adm. direktør, Grakom. | Foto: Jonas Skovbjerg Fogh/Ritzau Scanpix
Thomas Torp, adm. direktør, Grakom. | Foto: Jonas Skovbjerg Fogh/Ritzau Scanpix
Af: Thomas Torp, adm. direktør i Grakom – Brancheforeningen for Grafisk Kommunikation og Medier

Dagbladene jublede, og magasinudgiverne græd, da regeringen og DF i juni aftalte at indføre nulmoms for digitale dagblade. Men dagbladene glemte at læse det med småt. Sagen er fortsat helt åben, og det er tvivlsomt, om den konkurrenceforvridende nulmoms nogensinde bliver indført. Jeg tror det ikke.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også