PolicyWatch

Debat: Nulmoms på digitale medier er helt åben

Det er vanskeligt at se det geniale i planerne om at give mediestøtte via nulmoms, når side 9-pigen på eb.dk er momsfri, mens dybdegående politiske artikler på euroman.dk er momsbelagt, skriver Thomas Torp, adm. direktør i Grakom, i dette debatindlæg.

Thomas Torp, adm. direktør, Grakom. | Foto: Jonas Skovbjerg Fogh/Ritzau Scanpix

Dagbladene jublede, og magasinudgiverne græd, da regeringen og DF i juni aftalte at indføre nulmoms for digitale dagblade. Men dagbladene glemte at læse det med småt. Sagen er fortsat helt åben, og det er tvivlsomt, om den konkurrenceforvridende nulmoms nogensinde bliver indført. Jeg tror det ikke.

Der er to afgørende party killere: Der skal først gennemføres en analyse af konkurrenceforholdene på tværs af de traditionelle dagbladene og magasiner, herunder disses digitale platforme. Dernæst skal nulmomsen først vedtages i efteråret 2019 – altså efter et folketingsvalg.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra PolicyWatch

DSB's milliarddyre eltog bliver forsinket

De 100 eltogssæt, som DSB har bestilt fra franske Alstom, og som er den største ordre i selskabets historie, bliver forsinket op mod et halvt år. Flere faktorer ligger bag, lyder det.

Relaterede

Seneste nyt

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier