PolicyWatch

Minister: Magasinanalyse kan indgå i fremtidig vurdering af digital nulmoms

Magasinhuse kritiserer, at regeringen ikke afventer en analyse af konkurrencen mellem magasiner og aviser, før der indføres digital nulmoms for aviserne. Men foreløbig er det kun aviser, der kan omfattes af momsfritagelsen, svarer minister.

Foto: Ritzau Scanpix/Mads Claus Rasmussen

Magasinhuse må væbne sig med tålmodighed, når det gælder kravet om at blive sidestillet med aviser på afgiftsområdet.

Skatteministeriet sendte i sidste uge et lovforslag i høring, der fra 1. juli skal momsfritage digitale nyhedsmedier. Både Bonnier Publications og Egmont Publishing kritiserede imidlertid regeringen for at rykke på indførelsen af digital nulmoms for aviserne, før en analyse af konkurrenceforholdet mellem magasiner og aviser ligger klar i maj.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra PolicyWatch

DI bifalder ny finanslovsaftale uden flyafgift

Hos DI Transport er direktør Michael Svane glad for, at en flyafgift ikke fandt vej til ny finanslov. Organisationen mener dog, at andre elementer i delaftale giver en "startbane" for grøn omstilling af luftfarten.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier