Kommuner og regioner køber PR og lobbyisme for millioner: "Udviklingen har været eksponentiel"
Danmarks kommuner og regioner har over de seneste to år brugt et tocifret millionbeløb i skattekroner på eksternt lobby- og kommunikationsarbejde. Det er blandt andet sket i et forsøg på at påvirke landspolitiske beslutninger, skriver Berlingske.

af IBEN SCHMIDT
Der er ingen evidens for effekten, og det er som at spille lotto for borgernes penge. Sådan lyder kritikken fra eksperter, efter Berlingske har kunnet fortælle, at regioner og kommuner har brugt løs af skattekronerne hos lobby- og kommunikationsbureauer.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app