Kommuner og regioner køber PR og lobbyisme for millioner: "Udviklingen har været eksponentiel"

Danmarks kommuner og regioner har over de seneste to år brugt et tocifret millionbeløb i skattekroner på eksternt lobby- og kommunikationsarbejde. Det er blandt andet sket i et forsøg på at påvirke landspolitiske beslutninger, skriver Berlingske.
Foto: colourbox.com
Foto: colourbox.com

Der er ingen evidens for effekten, og det er som at spille lotto for borgernes penge. Sådan lyder kritikken fra eksperter, efter Berlingske har kunnet fortælle, at regioner og kommuner har brugt løs af skattekronerne hos lobby- og kommunikationsbureauer.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også