Statsrevisorerne: Transportministeriet og Femern A/S tog unødige risici og fastholdt urealistiske mål

De to centrale statslige aktører i opførelsen af den rekorddyre Femern-forbindelse får indirekte kritik i en ny rapport fra Statsrevisorerne. Det skyldes bl.a., at de har taget ”unødige økonomiske risici” og for at have holdt fast i urealistiske mål for projektet.
Transportministeriet og Femern A/S var alt for optimitiske i forhold til, hvor lang tid projekteringsfasen af Femers-forbinelsen ville tage, lyder kritikken fra Statsrevisorerne. | Foto: PR/Blue Water Shipping
Transportministeriet og Femern A/S var alt for optimitiske i forhold til, hvor lang tid projekteringsfasen af Femers-forbinelsen ville tage, lyder kritikken fra Statsrevisorerne. | Foto: PR/Blue Water Shipping

Transportministeriet og Femern A/S, der hører under det statslige infrastrukturselskab Sund & Bælt, og som står for opførelsen af Femern-forbindelsen mellem Danmark og Tyskland, får nu indirekte kritik af Statsrevisorerne. Det fremgår af en ny beretning om projekteringsfasen offentliggjort mandag.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også