Efter samråd: Alternativer til klapning kan fordyre og forsinke Lynetteholmen

Efter at transportministeren har været i et åbent samråd er meldingen klar: Det får store konsekvenser for Lynetteholm-byggeriet at droppe klapning af slam i Køge Bugt.
Transportminister Trine Bramsen forudser, at Lynetteholm bliver dyrere på grund af problemerne med såkaldt klapning. | Foto: Jens Dresling
Transportminister Trine Bramsen forudser, at Lynetteholm bliver dyrere på grund af problemerne med såkaldt klapning. | Foto: Jens Dresling

Fordyrelse og forsinkelse vil være konsekvenserne af at dumpe slam fra Lynetteholm byggeri i Køge Bugt. Det skriver Altinget, efter at transportminister Trine Bramsen sammen med miljøminister Lea Wermelin har været i et åbent samråd torsdag.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    EU-Kommissionen har fredag officielt kategoriseret Temu som en "meget stor online platform", der dermed skal leve op til en række strammere regler. | Foto: Johanna Geron/Reuters/Ritzau Scanpix

    Temu kommer under skrappere EU-regler

    For abonnenter