Movia afviser at bringe reklamekampagne fra Venstre-politiker på grund af "uheldige associationer"

Sprogbruget i en reklamekampagne fra Venstres kulturordfører Jan E. Jørgensen om at stemme ja til forsvarsforbeholdet skaber associationer til trafikulykker, mener Movia, der derfor har nægtet at bringe den.
Foto: Jens Dresling
Foto: Jens Dresling

”Smid Putin under bussen – stem ja” er et budskab, som er en knivspids for skarpt til at plastre på siden af Movias busser, skriver BT.

Jan E. Jørgensen, der er kulturordfører for Venstre, har ifølge avisen således fået afslag på at købe en reklamekampagne om at stemme ja til forsvarsforbeholdet med netop den tekst – noget, som får ham til at kalde Movia for ”alt for sarte”.

Ifølge Movia kan budskabet om at smide den russiske præsident under bussen ”opfattes konkret” og samtidig giver nogle uhensigtsmæssige associationer.

”Af Movias reklameregler fremgår, at reklamer skal respektere hensynet til Movias kunder, og vi ønsker ikke, at der er nogen passagerer i busser, der kan få uheldige associationer om, at bussen indgår i trafikfarlige situationer,” lyder det i et skriftligt svar fra trafikselskabet til BT.

Jan E. Jørgensen har efterfølgende rettet teksten på reklamekampagnen til ”ryk sammen i bussen – stem ja”.

Europæiske priser stiger hurtigere end danske

Salling Group indfører prisloft på op mod 200 varer

Partier vil sende statslige kroner til færger ramt af høje brændstofpriser

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også