PolicyWatch

Skarp EU-kritik af selskaber: Flypassagererne blev efterladt i mørket under pandemien

EU’s Revisionsret har undersøgt, hvordan passagerrettigheder blev respekteret under pandemiens første år. Konklusionen er, at det gjorde de ikke. Kristian Parnell fra Helsingør er en af dem, der føler sig dårligt behandlet. Han tog imod en voucher og troede, at han senere kunne få pengene retur.

Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Den 43-årige Kristian Parnell fra Helsingør var godt tilfreds, da han for et år siden fik tilbudt at ombooke sine flybilletter til Malaga eller få en voucher, som han kunne bruge senere.

På det tidspunkt var hele verden farvet rød, og han og familien havde absolut ikke lyst til at flyve ned til ferielejligheden i Sydspanien.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra PolicyWatch

Antallet af klager over udbud når sit højeste i fem år

Klagenævnet for Udbud, der behandler klager over udbud hos offentlige institutioner, modtog sidste år 117 nye klagesager. Det er det højeste antal nye sager i fem år. Flere afgørelser end normalt blev indbragt for domstolene, viser nævnets årsopgørelse.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier