DI Fødevarer ser svær fremtid for klimamærke

Udsigten til et kommende mulligt klimamærke på fødevarer får en lunken modtagelse hos organisationen DI Fødevarer, hvor man har svært ved at se, hvordan et egentligt mærke og forbrugerne skal drive CO2-udslippet ned frem. I stedet bør fokus være på producenterne og på at bringe innovationen i spil, siger direktør Leif Nielsen.
Foto: Dansk Industri (DI)
Foto: Dansk Industri (DI)

Som det er tilfældet i Økologisk Landsforening, så tror man heller ikke i DI Fødevarer på de store muligheder og potentialer i at lave et egentligt klimærke til fødevarer. Det er ellers, hvad regeringen lægger op til i den klimapan, som statsminister Lars Løkke Rasmussen, miljø- og fødevareminister Jakob Ellemann-Jensen, og fire andre ministre tirsdag formiddag har lagt frem.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også