PolicyWatch

DI Fødevarer ser svær fremtid for klimamærke

Udsigten til et kommende mulligt klimamærke på fødevarer får en lunken modtagelse hos organisationen DI Fødevarer, hvor man har svært ved at se, hvordan et egentligt mærke og forbrugerne skal drive CO2-udslippet ned frem. I stedet bør fokus være på producenterne og på at bringe innovationen i spil, siger direktør Leif Nielsen.

Foto: Dansk Industri (DI)

Som det er tilfældet i Økologisk Landsforening, så tror man heller ikke i DI Fødevarer på de store muligheder og potentialer i at lave et egentligt klimærke til fødevarer. Det er ellers, hvad regeringen lægger op til i den klimapan, som statsminister Lars Løkke Rasmussen, miljø- og fødevareminister Jakob Ellemann-Jensen, og fire andre ministre tirsdag formiddag har lagt frem.

Der er ifølge direktør Leif Nielsen for mange sten, som kan rulle i vejen for at et klimamærke kan laves, så det også kan forstås af befolkningen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra PolicyWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier