Hver tredje virksomhed ramt af længere betalingsfrister: DI anerkender problem – men afviser lovgivning
Virksomheder oplever at vente længere på at få betaling for produkter og ydelser, viser analyse fra Dansk Industri. Erhvervsorganisationen anerkender dermed efter lang tids tøven, at der er et problem, men frem for at lovgive, bør der laves et udvalg. SMV Danmark kalder forslaget en syltekrukke.
![Direktør i DI Kent Damsgaard.](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article11067563.ece/ALTERNATES/schema-16_9/Kent%2520Damsgaard%2520-%2520foto.jpg)
Der går i mange tilfælde længere tid, fra en virksomhed sender en faktura, til pengene lander på bankkontoen. Det konkluderer Dansk Industri (DI) i en analyse, som interesseorganisationen har lavet i kølvandet på den debat om betalingsfrister, der blussede op i slutningen af sidste år.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.