PolicyWatch

Hver tredje virksomhed ramt af længere betalingsfrister: DI anerkender problem – men afviser lovgivning

Virksomheder oplever at vente længere på at få betaling for produkter og ydelser, viser analyse fra Dansk Industri. Erhvervsorganisationen anerkender dermed efter lang tids tøven, at der er et problem, men frem for at lovgive, bør der laves et udvalg. SMV Danmark kalder forslaget en syltekrukke.

Direktør i DI Kent Damsgaard.

Der går i mange tilfælde længere tid, fra en virksomhed sender en faktura, til pengene lander på bankkontoen. Det konkluderer Dansk Industri (DI) i en analyse, som interesseorganisationen har lavet i kølvandet på den debat om betalingsfrister, der blussede op i slutningen af sidste år.

Hidtil har DI ment, at der har manglet dokumentation for påstanden, men nu viser DI's egen undersøgelse, at en tredjedel af de virksomheder, som primært opererer på hjemmemarkedet, oplever, at betalingsfristerne er blevet længere inden for det seneste år.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra PolicyWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier