Hver tredje virksomhed ramt af længere betalingsfrister: DI anerkender problem – men afviser lovgivning

Virksomheder oplever at vente længere på at få betaling for produkter og ydelser, viser analyse fra Dansk Industri. Erhvervsorganisationen anerkender dermed efter lang tids tøven, at der er et problem, men frem for at lovgive, bør der laves et udvalg. SMV Danmark kalder forslaget en syltekrukke.
Direktør i DI Kent Damsgaard.
Direktør i DI Kent Damsgaard.

Der går i mange tilfælde længere tid, fra en virksomhed sender en faktura, til pengene lander på bankkontoen. Det konkluderer Dansk Industri (DI) i en analyse, som interesseorganisationen har lavet i kølvandet på den debat om betalingsfrister, der blussede op i slutningen af sidste år.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også