PolicyWatch

Radiovinder stempler ind i marked med momentum for digital lytning og taleradio

Lytningen af flow-radio går tilbage, mens den digitale andel vinder frem – ligesom interessen for taleradio. MediaWatch dykker ned i tallene, der tegner det radiomarked, som venter vinderen af digitalt radioudbud.

Foto: Asger Ladefoged/Ritzau Scanpix

Når vinderen af den public service-radio, der blev sendt i udbud i sommer, tirsdag eftermiddag udpeges, venter et radiomarked med en stigende andel af digital radiolytning og momentum for taleradio. Det viser tal fra Slots- og Kulturstyrelsens årlige rapportering om mediernes udvikling, der blev præsenteret i sidste uge.

Tre aktører har budt ind på kanalen og gør sig forhåbninger om at vinde udbuddet: Radio24syv, DK4 Radio og Loud. MediaWatch tegner her et aktualitetsbillede af den virkelighed, der venter vinderen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra PolicyWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier