PolicyWatch

Forbrugerombudsmanden vil sætte hårdere ind over for elsektoren

Flere aktører inden for den danske energiindustri lægger nu op til, at elselskaber skal kunne straffes hårdere for at overtræde reglerne i jagten på nye kunder.

Forbrugerombudsmanden, Christina Toftegaard Nielsen. | Foto: Stine Bidstrup/ERH

Der skal skabes bedre kontrol med elselskabernes ageren over for forbrugerne, og sanktionerne er nødt til at være hårdere, hvis ikke reglerne overholdes.

Sådan lyder det fra Forbrugerombudsmanden, Christina Toftegaard Nielsen, over for Børsen. Det sker efter, at antallet af klager over elselskaber mellem 2019 og 2020 steg fra 369 til 732.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra PolicyWatch

Radioudbud resulterer i 94 nye tilladelser til at drive dab-radio

Et netop afsluttet udbud af en stor mængde ledige pladser på det regionale dab-net har haft noget større tilslutning end tidligere, og i flere områder var der konkurrence om tilladelserne. "Vi har oplevet overvældende stor interesse," siger formand for Radio- og tv-nævnet.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier