Forbrugerombudsmanden vil sætte hårdere ind over for elsektoren

Flere aktører inden for den danske energiindustri lægger nu op til, at elselskaber skal kunne straffes hårdere for at overtræde reglerne i jagten på nye kunder.
Forbrugerombudsmanden, Christina Toftegaard Nielsen. | Foto: Stine Bidstrup/ERH
Forbrugerombudsmanden, Christina Toftegaard Nielsen. | Foto: Stine Bidstrup/ERH

Der skal skabes bedre kontrol med elselskabernes ageren over for forbrugerne, og sanktionerne er nødt til at være hårdere, hvis ikke reglerne overholdes.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også