PolicyWatch

Mangel på arbejdskraft tvinger hoteller og restauranter til at afvise gæster

Mangel på hænder giver i stigende grad hoteller og restauranter problemer med at følge med, i takt med at et ualmindeligt højt antal sultne gæster banker på døren. Ifølge bankdirektør er prisstigninger begyndt at indfinde sig i servicesektoren

"Det er jo en udfordring, når vi som andre i hotelbranchen ikke kan få arbejdskraft nok," siger Alexander Kølpin, der ejer Helenekilde Badehotel i Tisvilde (foto) og Hotel Sanders i København. | Foto: Steen Wrem/Ritzau Scanpix

Efter at have brugt halvandet år på at kæmpe sig igennem coronakrisen er hoteller og restauranter igen kommet i klemme.

Denne gang er mangel på kunder ikke problemet. Til gengæld er det svært at finde personale nok til at imødekomme den ualmindeligt høje efterspørgsel på hotelophold og middage i byen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra PolicyWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier