Mangel på arbejdskraft tvinger hoteller og restauranter til at afvise gæster

Mangel på hænder giver i stigende grad hoteller og restauranter problemer med at følge med, i takt med at et ualmindeligt højt antal sultne gæster banker på døren. Ifølge bankdirektør er prisstigninger begyndt at indfinde sig i servicesektoren
"Det er jo en udfordring, når vi som andre i hotelbranchen ikke kan få arbejdskraft nok," siger Alexander Kølpin, der ejer Helenekilde Badehotel i Tisvilde (foto) og Hotel Sanders i København. | Foto: Steen Wrem/Ritzau Scanpix
"Det er jo en udfordring, når vi som andre i hotelbranchen ikke kan få arbejdskraft nok," siger Alexander Kølpin, der ejer Helenekilde Badehotel i Tisvilde (foto) og Hotel Sanders i København. | Foto: Steen Wrem/Ritzau Scanpix
AF LEONORA BECK & SIGNE FERSLEV PEDERSEN

Efter at have brugt halvandet år på at kæmpe sig igennem coronakrisen er hoteller og restauranter igen kommet i klemme.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også