PolicyWatch

Mediebranchen frygter endnu en smal medieaftale

Regeringen nærmer sig en afklaring i udskilningsforløbet omkring den kommende medieaftale, som er afgørende for, om det bliver et forlig med bred opbakning fra Folketingets partier. Flere indikatorer peger i retning af, at det endnu en gang kan ende med en smal aftale. Danske Medier opfordrer på ny til at lande en bred aftale.

Direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup. | Foto: Danske Medier

De private mediers interesseorganisation Danske Medier advarer Folketingets politikere mod at lukke sig om endnu en smal medieaftale, fordi det vil skabe ”kæmpe usikkerhed” om mediernes vilkår de kommende år.

”Vi frygter, de ender med endnu en smal aftale, som bare vil gøre en mere skade på mediebranchen og skabe kæmpe usikkerhed omkring vilkårene fremadrettet. For der skal være valg i løbet af det næste år, og så bliver der måske skabt et nyt flertal, og så risikerer vi, at de skal starte forfra igen med nye forhandlinger,” siger Mads Brandstrup, der er direktør for Danske Medier.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra PolicyWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier