Mediedistributører forventer højere priser på tv-pakker med nyt kulturbidrag

Danske Mediedistributører forventer, at streamingtjenesterne vil lægge det kommende kulturbidrag over på forbrugerne og sende priserne på tjenesterne op. Og det vil smitte af på tv-pakkerne, spår organisationen, der ærgrer sig over flere elementer i aftalen.
Foto: Emil Helms
Foto: Emil Helms

En afgift på seks pct. på streamingtjenesters omsætning er et af de større nye tiltag med det nye medieforlig. Afgiften er det såkaldte kulturbidrag, der skal polstre både Public Service Puljen og filmstøtten, og som regeringen med støtte fra seks andre partier i en smal aftale har besluttet skal indføres i perioden 2022-2025.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    EU-Kommissionen har fredag officielt kategoriseret Temu som en "meget stor online platform", der dermed skal leve op til en række strammere regler. | Foto: Johanna Geron/Reuters/Ritzau Scanpix

    Temu kommer under skrappere EU-regler

    For abonnenter