Flere årsager bag forsinkelse af nye DSB-tog – og et lille spørgsmål svæver om prisen

Forklaringen på forsinkelsen af DSB’s kommende eltog, der er den største ordre i selskabets historie, er todelt. Sådan lyder det til MobilityWatch fra direktør for strategi og togmateriel, der medgiver, at der er risiko for en ekstraregning til det statslige jernbaneselskab.
Jürgen Müller, chef for strategi og togmateriel hos DSB | Foto: PR / DSB
Jürgen Müller, chef for strategi og togmateriel hos DSB | Foto: PR / DSB

Om få år skal 100 eltogssæt af typen Coradia Stream fra Alstom rulle ud på de danske togskinner og erstatte DSB’s eksisterende IC4-tog. Men ordren, der både skal modernisere selskabets togflåde og trække den i en grønnere retning, bliver forsinket.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    EU-Kommissionen har fredag officielt kategoriseret Temu som en "meget stor online platform", der dermed skal leve op til en række strammere regler. | Foto: Johanna Geron/Reuters/Ritzau Scanpix

    Temu kommer under skrappere EU-regler

    For abonnenter