Politisk aftale om CO2-kvoter risikerer at forsinke grøn omstilling mener rederier
Parterne i shippingindustrien bør selv kunne aftale fordelingen af omkostningerne til det europæiske CO2-kvotehandelssystem ETS, mener containerrederiernes organisation World Shipping Council.

af JENS THOMSEN
Containerrederiernes internationale interesseorganisation, World Shipping Council (WSC), hilser velkommen, at Europa-Parlamentet er nået til enighed om en model for, hvordan skibsfarten kan indlemmes i EU’s kvotehandelssystem ETS, men der er stadig politiske hår i suppen ifølge WSC.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementRelaterede artikler:
Danske Rederier ser dansk CCS-eventyr sejle væk
For abonnenter