Politisk aftale om CO2-kvoter risikerer at forsinke grøn omstilling mener rederier

Parterne i shippingindustrien bør selv kunne aftale fordelingen af omkostningerne til det europæiske CO2-kvotehandelssystem ETS, mener containerrederiernes organisation World Shipping Council.
Foto: Roslan Rahman/AFP/Ritzau Scanpix
Foto: Roslan Rahman/AFP/Ritzau Scanpix

Containerrederiernes internationale interesseorganisation, World Shipping Council (WSC), hilser velkommen, at Europa-Parlamentet er nået til enighed om en model for, hvordan skibsfarten kan indlemmes i EU’s kvotehandelssystem ETS, men der er stadig politiske hår i suppen ifølge WSC.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
Skal indeholde mindst 2 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også