Ny rapport: Maersk-praksis skader speditører, afskibere og forbrugere

Myndighederne skal være på vagt over for containerrederier, der bruger deres undtagelse fra konkurrencereglerne til at etablere et brohoved på f.eks. logistikmarkedet, anbefaler ny OECD-rapport og bruger Maersk som eksempel.
Foto: Daniel Bockwoldt/AP/Ritzau Scanpix
Foto: Daniel Bockwoldt/AP/Ritzau Scanpix

De store containerrederier bruger i tiltagende grad deres styrkeposition på det globale transportmarked til at gennemføre et strategisk indtog på logistikmarkedet i ly af lempelige konkurrenceregler for containershipping.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    EU-Kommissionen har fredag officielt kategoriseret Temu som en "meget stor online platform", der dermed skal leve op til en række strammere regler. | Photo: Johanna Geron/Reuters/Ritzau Scanpix

    Temu kommer under skrappere EU-regler

    For abonnenter