Mediekoncerner kigger på egne barselsregler efter lovændring

Berlingske Media vil have fokus på mere ligelig fordeling af løn under barsel mellem forældre ved de kommende overenskomstforhandlinger, fortæller HR-direktør. Hos TV2 kigger man også på virksomhedens barselsregler.
Foto: Berlingske Media presse/Mathias Svold
Foto: Berlingske Media presse/Mathias Svold

Den 2. august trådte de nye barselsregler i kraft, hvilket som udgangspunkt fordeler de 48 ugers barselsorlov ligeligt mellem moren og faren eller medmoren. Ud af de 48 uger er 11 uger øremærket til begge forældreparter. Ved de tidligere regler var 14 ugers barsel øremærket moren, mens to uger var øremærket faren.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også