PolicyWatch

Københavns Lufthavn tror kun på én type teknologi til at omstille luftfarten

Power-to-x er den eneste farbare vej til at gøre luftfarten grøn, vurderer Thomas Woldbye, adm. direktør i Københavns Lufthavn. Derfor har man valgt en anden tilgang end kollegerne i både Sverige og Norge.

Thomas Woldbye, adm. direktør i Københavns Lufthavn. | Foto: Jens Dresling

Tilgangen til at gøre luftfarten til en CO2-fri industri er forskellig, alt efter hvor man kigger hen i Skandinavien.

I Københavns Lufthavn ser man kun én vej til at gøre luftfarten grøn. Det skal ske via power-to-x-teknologi, der på længere sigt skal producere bæredygtigt flybrændstof, også kaldet sustainable aviation fuel (SAF), som skal kunne fyldes på allerede eksisterende fly.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra PolicyWatch

Ørsted tvinges til at udskyde kulstop

Regeringen beordrer Ørsted til at holde tre kul- og oliefyrede kraftværker i drift frem til 2024. Energiselskabet fastholder mål om CO2-neutralitet i 2025.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

PolicyWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier