Ministersvar understreger lukningsfare for ugeaviser ved indførelse af "ja tak"-ordning

Erhvervsministeriet skønner, at det vil koste landets gratis ugeaviser op til 520 mio. kr. i ekstra distributionsomkostninger, hvis man udfaser adresseløs omdeling af reklamer.
Foto: Thomas Borberg
Foto: Thomas Borberg

Der skal findes 350-520 mio. kr. i ugeavisudbyderes budgetter, hvis deres printudgivelser fortsat skal lande i læsernes postkasser efter indførelsen af en såkaldt ”ja tak”-ordning på adresseløse reklamer, som partiet SF har foreslået.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    EU-Kommissionen har fredag officielt kategoriseret Temu som en "meget stor online platform", der dermed skal leve op til en række strammere regler. | Photo: Johanna Geron/Reuters/Ritzau Scanpix

    Temu kommer under skrappere EU-regler

    For abonnenter