PolicyWatch

Analyse: Virksomhederne skal råbe højt hvis de vil høres i valgkampen

Folketingsvalget er udskrevet, og erhvervslivet kan godt skyde en hvid pil efter at sætte hoveddagsordenen. På særligt to områder kan danske virksomheder dog øjne muligheder for en erhvervsvenlig debat.

Statsminister Lars Løkke Rasmussen (V) udskrev tirsdag valg fra Folketingets talerstol. | Foto: Ritzau Scanpix/Jens Dresling

Overskriften i den pressemeddelelse, som Dansk Erhverv sendte ud, kort efter at statsminister Lars Løkke Rasmussen (V) havde udskrevet valg, kan næsten gå under betegnelsen fake news.

"Erhvervspolitik er valgets vigtigste tema," stod der.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra PolicyWatch

K-ordfører: Regeringen har spildt tiden med nu skrottet lovforslag

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er blevet bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, at lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier