Transportorganisationer: Ændret kontrolindsats må ikke føre til bøderegn

Når det fremover formentlig bliver Færdselsstyrelsen fremfor arbejdsmarkedets parter, der skal kontrollere køre- og hviletidsreglerne, må det ikke føre til bøderegn. Det mener DI Transport og Arbejdsgiverforeningen for Transport og Logistik, ATL, der sammen har afleveret en række anbefalinger i forbindelse med lovbehandlingen.
Foto: René Schütze
Foto: René Schütze

Et nyt lovforslag fra regeringen skal sende kontrollen af køre- og hviletidsreglerne i hænderne på Færdselsstyrelsen, mens der bliver lagt op til, at politiet skal kontrollere, om pausereglerne i det, der betegnes som det mobile arbejdstidsdirektiv, bliver overholdt.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også